De eerste editie van het Weekend van de Klant, een organisatie van UNIZO en Comeos, was een schot in de roos. Een primeur, want tot nu toe organiseerden beide organisaties elk hun eigen klantenfeest. Terwijl UNIZO bekend stond om haar ‘Dag van de Klant’ bij de zelfstandige detailhandel, organiseerde Comeos al jaren haar ‘Sunday Shopday’ in de grotere winkelketens
In Hasselt was de organisatie van het Weekend van de Klant een groot succes. “We hebben met UNIZO Hasselt voor een pendeldienst gezorgd om de shopper vlotter in het centrum te krijgen. Consumenten konden opstappen aan de carpoolparking Hasselt-Zuid en werden dan naar het stadscentrum gebracht. Intussen konden ze genieten van een lekker glaasje bubbels”, zegt Danny Vanswijgenhoven, voorzitter van UNIZO Hasselt. Ook uittredend gedelegeerd bestuurder van UNIZO, Karel Van Eetvelt, bracht op zijn laatste dag als topman bij de ondernemersorganisatie een bezoek aan enkele Hasseltse winkels
Met de organisatie van het Weekend van de Klant willen UNIZO en Comeos het belang van klanten en fysieke winkels voor de samenleving onderstrepen. Handelszaken, groot en klein, zorgen immers voor levende en aantrekkelijke steden en gemeenten. Ze werpen een dam op tegen leegstand en verloedering. Het zijn ontmoetingsplaatsen die bijdragen tot de sociale cohesie. Bovendien zorgen ze voor welvaart en tewerkstelling”, aldus Vanswijgenhoven. Om die troeven en meerwaarde maximaal uit te spelen en de consument een grandioos shoppingfeest te gunnen, trekken UNIZO en Comeos nu aan één touw, met al hun winkels samen, groot en klein. En dat gedurende een heel weekend. Met tienduizenden deelnemende handelaars zal geen enkele consument er naast kunnen kijken.
Verwennerij voor groot en klein
Net als vorige ‘Dag van de Klant’ en ‘Sunday Shopday’-edities gaat dit ‘Weekend van de Klant’ gepaard met een hele reeks animaties in diverse winkels, straten en pleinen over heel het land. Ook in Hasselt. Veel deelnemende handelaars delen voor de gelegenheid ook attenties uit aan de klanten.